Hvordan gør vi
Booking af ferieboligerne
Vi booker boligerne via vores elektroniske bookingsystem. Her reserverer vi boligerne i de uger, vi gerne vil have og betaler med point. Hver ejer får to gange om året et antal point, som er øremærket til det kommende år. Dog er det muligt at reservere flere år ud i fremtiden, så man fx kan være sikker på at kunne fejre runde fødselsdage og andre mærkedage i boligerne.
Året er delt op i uger, som hver koster et antal point. Prisen (antal point) varierer alt efter hvilken uge, der er tale om. Det vil sige, at attraktive uger, fx påske-, sommer-, og efterårsferie koster lidt flere point end mindre attraktive uger.
London-lejligheden kan reserveres fra mandag -torsdag og fra torsdag-søndag. De øvrige to boliger reserveres fra lørdag-lørdag.
Vi ønsker, at boligerne bruges så meget som muligt, og derfor har vi også lavet en last-minute-reservation. Hvis man ser, at boligen er ledig fire uger før, man ønsker at benytte den, er det halv pris. Hvis boligen er ledig ugen, inden man ønsker den, så kan den bookes gratis. Altså, selvom man ikke har flere point.
Reserverede uger må ikke udlejes, så man opnår indtægt via boligerne, men man må gerne udlåne til familiemedlemmer og nære venner. De forventes at passe på boligerne, som var det deres egen. Vedtægter, regler om booking og øvrig ’god skik’ er skrevet ned og godkendt på vores årlige generalforsamling.
Økonomi
De enkelte andele kan sælges i fri handel, som en hvilken som helst anden bolighandel.
Vejledende pris for en andel er 1.500.000 kr.
Driftsomkostninger (løbende fællesudgifter) til vedligehold, administration og ejendomsskatter er i 2022 fastsat til 2500 kr. pr. måned pr. andel. I fællesudgifterne indgår opsparing til vedligehold af vores boliger.
Vi har forholdsvise lave driftsomkostninger, fordi der ikke er nogen, som skal tjene penge på 15-3. Vi er en privat forening, og vi beslutter selv, hvad vores penge skal bruges til. Herudover løser vi selv en række opgaver på frivillig basis.
Foreningen har ingen gæld i boligerne.
Efter hvert ophold i boligerne betales der for el-forbrug, rengøring og linnedservice. Vi har besluttet, at boligerne rengøres af en ekstern rengøringshjælp efter hvert besøg, og i huset i Spanien har vi desuden en mand til at stå for pool-cleaning.
Hvis du er interesseret i en andel eller i at høre mere eller vil du skrives på venteliste til en andel, er du velkommen til at kontakte Bestyrelsesformand René Almind, tlf. 28 14 79 10 eller mail formand@15-3.dk, for yderligere information.
For generel info om foreningen er du også altid velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen.


